Hei!
Først og fremst grattulerer med flott båt!
Ja, det er jo flere løsninger for jolle, selv har jeg montert davit på min 33i og er veldig fornøyd med det. Veldig greit og vippe jolla opp og ned.
Det var ikke mye hokus pokus og innstalere. Det må borres 4 hull per davitfeste og festes med syrefast skrue og mutter. Og selvfølgelig tettes godt med tec7 eller Sikaflex.
På min 33i er det litt trangt og komme til på innsiden av plattformen bak, men det gikk fint. Det er nok litt mer plass på 42i så her bør det gå greiere. Jeg kan ta noen bilder av innfestingen på min båt og legge til her så du får se.
Ellers har du jo også ganske god plass på dekk på båten din, og det er også en mulighet og lagre jolla har. Det er mange som gjør det, og et tips da er vel og løfte jolla med forseilsfallet. Det er kanskje litt mer styr en å vippe den kjapt opp på daviter. Men da har du ingenting som sperrer bak på badeplattformen. Noe som kan være noe å tenke på sikkerhetsmessig. Man skal jo ikke se bort ifra at det er vannskelig og komme ombord med jolle festet i daviter hvis man skulle falle i vannet.
Men som sagt jeg har daviter og er meget fornøyd med det.
Jeg kan legge ut noen bilder når jeg får tatt dem.
Hilsen
Espen