Jeanneauklubben

• Forstørr
  • Standard skriftstørrelse
  • Forminsk
Hjem Diskusjonsforum
Jeanneauklubben forum
Velkommen, Gjest
Vennligst Logg inn eller Registrer deg.    Glemt passord?
Varighet batterier (1 visning) (1) _WHO_ONLINE_GUEST
Gå til bunnen Legg inn svar Foretrukket: 0
TRÅD: Varighet batterier
Helge Johan Iversen (Bruker)
Fresh Boarder
graphgraph
Ikke pålogget Klikk her for å se brukerens profil
Varighet batterier 6 År, 2 Måneder siden Karma: 0  
Jeg har en Jeannau 439 2011 modell. 3. sesong den er i bruk. Den har 6 batterier. Problemet er at med kun fryseboksen på er batteritiden kun ca 18 timer. Vi har tatt en test på batteriene, anbefales å skifte 5 batterier. Båten har ligget i marinaen med ladestrøm på.
Er dette ett vanlig problem at batteriene har så kort levetid? Kan dere eventuelt anbefale andre batterier som har bedre levetid. Bør en la båten ligge uten ladestrøm gjennom vinteren, den ligger i Croatia.

Rapporter til moderator   Lagret som logg Lagret som logg  
  Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
knutal (Bruker)
Fresh Boarder
graphgraph
Ikke pålogget Klikk her for å se brukerens profil
Sv:Varighet batterier 6 År, 1 Måned siden Karma: 2  
det var ikke bra, og heller ikke normalen. Noen sier 8-10 år, selv har jeg nå måttet skifte etter 6. Dette tror jeg har sammenheng med at jeg "alltid" har hatt landstrøm koblet på i sommerhalvåret når jeg ligger til brygge og i for mange omganger har glemt det og batteriene har ladet seg helt ut. Begge deler er med å redusere levetiden. de skal "leve" med kontrollerte ladinger og utladinger, og skal ikke tømmes helt.
Problemet er overfor leverandør at det er uråd å dokumentere bruken og antall utladninger etc.
Med mine nye batterier er jeg blitt mer bevist på akkurat det å la de gå litt kontrollert opp og ned, og det har jeg tro på. I sommer opplever jeg at de nye batteriene bare blir bedre og bedre. Varer nok ikke evig det heller, men..
Jeg kjøpte forøvrig de nye L5 batteriene til Bosh gjennom klubben her, men å dra med seg 5 batterier på flyet er vel ikke helt greit... Lykke til

Rapporter til moderator   Lagret som logg Lagret som logg  
  Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
GGå til toppen Legg inn svar
Forumløsning : FireBoardfå nye innlegg direkte til ditt skrivebord

Hovedmeny

Registrering