Jeanneauklubben

• Forstørr
  • Standard skriftstørrelse
  • Forminsk
Hjem Diskusjonsforum
Jeanneauklubben forum
Velkommen, Gjest
Vennligst Logg inn eller Registrer deg.    Glemt passord?
Utskifting av gass slanger på Sun Odyssey 40.3 (1 visning) (1) _WHO_ONLINE_GUEST
Gå til bunnen Legg inn svar Foretrukket: 0
TRÅD: Utskifting av gass slanger på Sun Odyssey 40.3
Tringe (Bruker)
Junior Boarder
graphgraph
Ikke pålogget Klikk her for å se brukerens profil
Utskifting av gass slanger på Sun Odyssey 40.3 1 År, 3 Måneder siden Karma: 5  
Hei,

Jeg trenger å skifte gass slangene våre I båten. Disse er originale Ifra 2005, og burde ha vært skiftet for mange år siden. (Av forrige eier.. )

Å skifte slangene bak I "gass boksen" er ikke noe problem, de er lett tilgjengelige. Men utfordringen er slange bak komfyren, slik jeg ser det.
Jeg har løsnet og tatt ut komfyren, men slik jeg kan se det, virker det som om slangen "forsvinner" inn I veggen... I treplaten bak komfyren. Jeg vil anta at den delen av gass systemet som er skjult, er lagt opp med rør. Alt skal være original I fra fabrikken.

Tror også at jeg vil få en liten utfordring mht bytting av slangen I "skapet" uder komfyren, her er det lite med plass og en mutter må skrus opp for å løse rør/ slange.

Ønsker gjerne tilbakemeldinger fra andre SO 40.3 eiere som har løst dette problemet eller andre som kan være behjelpelige med forslag.

Skal forsøke å komme meg ned I båten med det første, slik at jeg kan få tatt noen gode bilder som kan illustrere problemstillingen.

På forhånd takk
Trond Inge

Rapporter til moderator   Lagret som logg Lagret som logg  
  Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
lesolber (Bruker)
Fresh Boarder
graphgraph
Sv:Utskifting av gass slanger på Sun Odyssey 40.3 1 År, 3 Måneder siden Karma: 1  
Hei.Jeg skiftet alle slangene i sommer på en 39 DS 2007. Jeg løftet av komfyren og skrudde av alle slangene og fikk nye hos Tess med tilsvarende koplinger.Det var en enkel jobb, men vær obs på at koplingene hadde links gjenger.

Tringe (Bruker)
Junior Boarder
graphgraph
Sv:Utskifting av gass slanger på Sun Odyssey 40.3 1 År, 3 Måneder siden Karma: 5  
Hei Lesolber. Takk for svar.
Måtte du gjøre noe spesielt ifm der slangen går gjennom bakvegge (mot skutesiden)?

På forhånd takk for svar

lesolber (Bruker)
Fresh Boarder
graphgraph
Sv:Utskifting av gass slanger på Sun Odyssey 40.3 1 År, 3 Måneder siden Karma: 1  
Hei. På min båt gikk slangen fra komfyr og gjennom et hull i finerplaten under komfyren og til koplingen i rommet under komfyren. For meg var det bare å løsne i begge ender, ta av klips den var festet med og trekke den ut, og tre inn ny slange

Tringe (Bruker)
Junior Boarder
graphgraph
Sv:Utskifting av gass slanger på Sun Odyssey 40.3 1 År, 3 Måneder siden Karma: 5  
Flott! Det må sjekkes. Forhåpentligvis er det samme fremgangsmåte hos meg.
Takk skal du ha.

GGå til toppen Legg inn svar
Forumløsning : FireBoardfå nye innlegg direkte til ditt skrivebord

Hovedmeny

Registrering