Jeanneauklubben

• Forstørr
  • Standard skriftstørrelse
  • Forminsk
Hjem Diskusjonsforum
Jeanneauklubben forum
Velkommen, Gjest
Vennligst Logg inn eller Registrer deg.    Glemt passord?
Sv:Heitmann Marin ødelegger bruktmarkedet for Jeannea (1 visning) (1) _WHO_ONLINE_GUEST
Gå til bunnen Legg inn svar Foretrukket: 0
TRÅD: Sv:Heitmann Marin ødelegger bruktmarkedet for Jeannea
Bimer (Bruker)
Fresh Boarder
graphgraph
Ikke pålogget Klikk her for å se brukerens profil
Heitmann Marin ødelegger bruktmarkedet for Jeannea 10 År, 9 Måneder siden Karma: 0  
Jeg har min DS42 til salg på Finn.no. En interresent som har prøveseilt båten tok kontakt i dag etter å ha vært på Båter i Sjøen og besøkt standen til Heitmann Marin. Der fikk han tilbud om å kjøpe Peter Heitmanns DS 42 2008 modell til anskaffelsespris minus - 23 % rabatt. Selvsagt er dette brukbar butikk for Heitmann for båter han selv kjøper til innkjøpspris, men det ødelegger markedet for alle oss andre som har betalt full pris for båtene våre. Jeg mener at dette er en sak for klubben og at styret bør ta dette opp med Heitmann, om nødvendig med Jeanneaui Frankrike.

Rapporter til moderator   Lagret som logg Lagret som logg  
  Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
sunflyer (Bruker)
Junior Boarder
graphgraph
Sv:Heitmann Marin ødelegger bruktmarkedet for Jeannea 10 År, 9 Måneder siden Karma: 10  
Hei,

Beklager. Følger deg ikke i det hele tatt. Det er markedet som bestemmer prisen på bruktbåter og hvis ingen vil betale det du vil ha for båten, er den for dyr. Heitmann kjenner markedet veldig godt og vet dette. Derfor setter han ned prisen for å få ut "gamle" båter og gjøre plass til nye. Hvis det er noe som ødelegger bruktmarkedet er det den raske utskiftingen av modeller fra jeanneaus side. Dessuten har de nyeste modellene litt penere ineriør enn 2005-2007 modellene.

Har sett på annonsen din og det er påfallende at alle de fineste bildene er brosjyrebilder. Og det er ingen bilder av de flotte, dyre seilene du har kjøpt. De ville iallefall jeg sett.. Du kan ikke forvente å få igjen pengene for en 3 år gammel båt. Og en 42 foter med bare 2 lugarer har ikke så stort marked som en med 3 eller flere. Hvis du ikke er interessert i å sette ned prisen, tror jeg du likegodt kan belage deg på å beholde den.

Kistinau (Bruker)
Junior Boarder
graphgraph
Sv:Heitmann Marin ødelegger bruktmarkedet for Jeannea 5 År, 8 Måneder siden Karma: 0  
jeg tror det er mange som har missforståt, har folk kjøp båt elle hva det måtte være for å tror de skal kjene på salg? slik jeg ser dette er nå jeg har kjøpt båt så er det for fritiden min. når jeg kommer så langt og skla selge så er det markedet som bestemmer. trekk salgs pris fra kjøpt pris så vil du se hva det kostet å ha det gøy.

KistinaU
GGå til toppen Legg inn svar
Forumløsning : FireBoardfå nye innlegg direkte til ditt skrivebord

Hovedmeny

Registrering